Hepsiburada, Efsane Kasım’da 30 milyon adet ürün sattı
1-28 Kasım tarihleri ortasında 200 binden fazla kampanyayla sipariş sayısını geçen yıla kıyasla 1,7 kat artıran Hepsiburada, Kasım ayı rekoru kırdı.
Hepsiburada 7 yıl evvel Türkiye’ye tanıttığı ‘Efsane Kasım’da bu sene de yeni rekorlara imza attı. Şirketten yapılan açıklamaya göre Efsane Kasım için teknolojik ve operasyonel süreçlerin yanı sıra tüm tedarikçiler ve KOBİ’lerle kapsamlı bir hazırlık devri geçiren Hepsiburada, müşterilerini 200 binin üzerinde kampanya ve milyonlarca eserde indirimli fiyatlarla buluşturdu. Kampanya devrinin en çok sipariş alan tarihi olan 11 Kasım’da günlük sipariş ve ciro rekoru kırıldı.
30 milyon eser satışı, hane bütçelerine bir milyara yakın katkı
Müşterilerin 1-28 Kasım tarihleri ortasında verdikleri sipariş sayısı geçen yılın birebir periyoduna kıyasla yaklaşık 1,7 kat arttı, böylece aylık rekor satış hacmine ulaşıldı. Platform üzerinde bu periyot boyunca 207 bin farklı kampanya düzenlendi. Satılan eser adedi 30 milyona ulaşırken indirimli alışveriş yapan haneler yaklaşık 907 milyon TL tasarruf sağlamış oldu.
Öğlen kitap, akşam süpermarket, gece hoşluk alışverişi
Verilen bilgilere nazaran bu ay en çok sipariş verilen 11 Kasım ve 25 Kasım tarihlerinde uygulama üzerinde birebir anda bulunan kullanıcı sayısı bir milyonu buldu. Müşteriler ay boyunca en çok akşam 20.00 ila 23.00 saatleri ortasında alışveriş yaptı. Platformun müşterileri saat 20.00-21.00 civarı temel tüketim ve süpermarket kategorilerinden harcama yaparken, 22.00’den sonra en çok giyim, sağlık-güzellik, spor malzemeleri kategorilerine ilgi gösterdi. Öğlen saatlerinde ise en çok kitap alışverişi yapıldı.
5 milyon rulo tuvalet kağıdı satıldı, giyim satışları üç katına çıktı
Müşteriler, Efsane Kasım’da en çok temel tüketim ve besin, giysi, sıhhat ve hoşluk, züccaciye ve kozmetik kategorilerine ilgi gösterdi. En çok satın alınan eserler çamaşır deterjanı, tuvalet kağıdı, bebek bezi, çay, ıslak paklık havlusu ve kağıt havlu oldu. Satın alınan tuvalet kağıdı ölçüsü beş milyon ruloyu buldu. Giysi kategorisinde ise satışlar aylık ortalamanın üç katına çıktı.
Kozmetiğin en çok satanı yaşlanma aksisi krem
Bilgisayar kategorisinde en çok bilgisayar, monitor, klavye ve mouse setleri satılırken teknoloji aksesuarlarında en çok kulaklık, şarj aletleri ve kılıflar tercih edildi.
Kasımda kozmetik kategorisinde en çok yüz bakımı eserleri tercih edildi. Bunu göz etrafı ve beden bakım eserleri takip etti. Eser bazında en çok tercih edilen eser yaşlanma karşıtı/anti-aging krem oldu.
Kasımda 50 bin hane Air Fryer ile buluştu
Küçük konut aletleri kategorisinde geçtiğimiz yıl popülerlik kazanan Air Fryer liderliğini sürdürdü ve yaklaşık 50 bin hane Air Fryer’a kavuştu. Küçük ev aletleri kategorisinde elektrikli süpürge, robot süpürge ve Türk kahvesi makinesi de müşteriler tarafından yoğun ilgi gören diğer ürünler olarak ön plana çıktı.
KOBİ’ler de kazandı
Hepsiburada’nın Efsane Kasım dönemine platform üzerinden satış yapan binlerce satıcı katıldı. Hepsiburada İş Ortağım platformuyla, platform üzerinden satış yapan ve finanstan reklama, lojistikten satış ve pazarlama eğitim programlarına uzanan kaçırılmayacak desteklere ulaşan KOBİ’ler, Kasımda rekor satış sayılarına ulaştı. Bu devirde İstanbul, Ankara ve İzmir’in ardından platform üzerinden en çok satış yapılan iller Bursa, Konya ve Gaziantep oldu. Geçen yıla göre en fazla sipariş artışı Hakkari, Sinop, Kırklareli, Kastamonu, Sivas, Erzincan illerinde faaliyet gösteren satıcılar tarafından kaydedildi. Bu iller geçen seneye göre sipariş sayılarını sekiz kat artırdı.
Ertelemeli ve taksitli ödemeye yoğun ilgi
Hepsiburada’nın ‘Şimdi Al Şubatta Taksitle Öde’ teklifine müşteriler ağır ilgi gösterdi. Hepsiburada müşterileri kampanyaya uygun kartlarla yaptıkları taksitli alışverişlerinin yüzde 50’sinde ödemelerini erteleyerek ihtiyaçlarını karşıladılar.
LinkGelir uygulaması ile Efsane Kasım’da alışveriş listesini oluşturup paylaşan Hepsiburada kullanıcıları bu listelerden alışveriş yapıldıkça yüzde 10 Hepsipay Papel kazandı. Yaklaşık 48 bin kullanıcı 185 bin liste oluşturup yakınları ve arkadaşları ile paylaştı. – İSTANBUL